martes, 11 de octubre de 2011

1r ENiGMATES

Per començar el concurs us proposo dos enigmes: un de senzillet i un de nivell mitjà. Teniu temps fins el diumenge dia 16 d'octubre per resoldre'ls.

1r enigma: Sense temps per fer classe! (nivell fàcil)
La setmana passada, un alumne de 1r d'ESO (no diré el nom) em va venir a explicar que no tenia temps per fer classes. Jo li vaig demanar perquè i em va contestar el següent: "dormo 8 hores cada dia que, sumades, donen 122 dies a l'any, suposant que cada dia té 24 hores. Els dissabtes i els diumenges no hi ha classes, que sumen 104 dies per any. Tenim 60 dies de vacances d'estiu. Necessito tres hores diaries per menjar...això són aproximadament 45 dies a l'any. I necessito almenys dues hores diaries per jugar amb els amics...que sumen uns 30 dies a l'any. Si ho sumen tot ens dóna 361 dies. Això vol dir que només tinc 4 dies per estar malalt! i a més, no he contat els dies que tenim festa de l'escola!."

Jo vaig donar voltes i voltes al raonament d'aquest alumne però no vaig ser capaç de trobar-ne l'error, algú em pot ajudar?


2n enigma: Dues copes, si us plau (nivell mitjà)
Ahir vaig llegir la següent notícia al diari: resulta que dos amics van anar a prendre una copa a un bar que ja coneixien. La mestressa els va posar dos whiskys. Un se'l va beure de cop i l'altre va decidir assaborir-lo i beure-se'l de mica en mica. El que se'l va beure de mica en mica, va morir al cap d'uns minuts, en canvi, l'altre va seguir viu. Els redactors del diari encara no saben com va poder passar, algú ens ho pot explicar?

No hay comentarios:

Publicar un comentario